.:: Strona Główna      .:: O Nas   .:: Aktualności   .:: Motocykle  .:: Galeria    .:: Kontakt     .:: Statut        

  

 

                           

Fabryka istnieje od 1906 roku, kiedy to Duńczyk Jorgen Skafte Rasmussen kupił opuszczoną fabrykę włókienniczą. Produkcja motocykli zaczęła się jednak dopiero w 1922 roku, a firma działała wtedy pod nazwą DKW. Pierwszym motocyklem był Reichsfahrt o pojemności skokowej silnika 148 cm³ i mocy 2,5 KM. Po II wojnie światowej dotknięta zniszczeniami wojennymi fabryka DKW znalazła się w radzieckiej strefie okupacyjnej, a późniejszej NRD. Najpierw funkcjonowała w ramach grupy IFA, w roku 1956 zmieniła nazwę na MZ i tak działała do 1991 roku. To właśnie z tego okresu pochodzą najbardziej znane w Polsce modele: ES, TS i ETZ, oraz mniej znane BK 350 oraz RT 125. Przez całą swoją historię MZ przeżywała różnorakie wzloty i upadki. Po zjednoczeniu Niemiec w 1990 roku, przemysł wschodnioniemiecki się załamał, a z nim również fabryka MZ. Tego samego roku, zakłady zostały sprywatyzowane. Dotychczasowe oprzyrządowanie sprzedano tureckiej firmie Kanuni, która kontynuowała wytwarzanie modeli z serii ETZ w Turcji. Przy sprzedaży osprzętu i technologii produkcji pozbyto się również znaku firmowego i nazwy, co spowodowało konieczność zmiany nazwy firmy na MZ Motorrad- und Zweiradwerk GmbH oraz użycia zastępczego oznaczenia "MuZ". Jednak w 1999 roku prawa zostały odzyskane. MZ zostało przejęte przez malezyjski koncern Hong Leong co zapewniało jej byt finansowy. Nowym produktem niemieckich zakładów był MZ 1000 S.
W 2008 koncern Hong Leong zamknął fabrykę. Jednakże, istnieją szanse na kontynuowanie produkcji motocykli MZ, gdyż w marcu 2009 firmę, pod nową nazwą Motorenwerke Zschopau GmbH, zakupili dwaj niemieccy zawodnicy motocyklowi Ralf Waldmann i Martin Wimmer. Na razie firma oferuje tylko skutery elektryczne Elektroroller Charly
         

.:: Wstecz

 .:: Strona Główna      .:: O Nas   .:: Aktualno¶ci   .:: Motocykle  .:: Galeria    .:: Kontakt